کسب درآمد از هنر / به عنوان یک هنرمند چجوری پول دربیاریم؟

به اشتراک بگذارید :‌

9 روش کسب درآمد از هنر برای هنرمندان

بعضی افراد کارهای هنری را از سر علاقه یا سرگرمی انجام می دهند، در حالیکه گروهی دیگر از خلاقیت و استعداد خود برای کسب درآمد استفاده میکنند. کسب درآمد از هنرتان میتواند یک روش لذتبخش برای کار کردن باشد.

اگر سرگرمی شما جدی تر شده است و کنجکاوید که چطور از آن پول دربیاورید، پیشنهاد ما این است که از هنرتان پول دربیاورید.

لازم نیست یک هنرمند شاخص و برجسته باشید، با ایده ها وپیشنهادات این مقاله میتوانید مهارت های هنری خود را افزایش دهید و درآمدی چندگانه از هنر خود به دست آورید.

نکات اصلی این مقاله:
  • فروش آنلاین آثار هنری برای اکثر هنرمندان حرفه ای یک روش موثر برای هنرمندان است.
  • نمایشگاه ها و مسابقات هنری یک روش سودمند برای ایجاد شبکه، ارتباط با دیگر هنرمندان و دیده شدن در جامعه است.
  • بعضی از هنرمندان با ایجاد درآمدهای غیرفعال، زمان خود را برای پروژه های دیگر و افزایش مهارتشان استفاده میکنند.

چطور به عنوان یک هنرمند درآمد کسب کنیم؟

به عنوان یک هنرمند ممکن است دنبال راهی برای کسب درآمد بیشتر از هنرتان برای پیشرفت کسب وکارتان، استقلال مالی و ادامه فعالیت در زمینه ای که به آن علاقه دارید باشید. در اینجا به 9 ایده کسب درآمد برای هنرمندان می پردازیم.

1.فروش آثار هنری

هر هنرمندی یک نوع اثر هنری می آفریند و تعدادی از هنرمندان به جای نگه داشتن آنها ترجیح می دهند آن ها را بفروشند. اگر شما مثل برخی از هنرمندان به آثار خود وابسته نیستید، فروش آنها به خریدارانی که ارزش هنر شما را میدانند و از هنر شما شگفت زده می شوند میتواند رویایی باشد که به واقعیت می پیوندد.

2.فروش آثار هنری سفارشی

کسب درآمد از هنر با تولید آثار هنری سفارشی

ایجاد آثار هنری سفارشی وقتی اتفاق می افتد که شما مشتری هایی دارید که ایده هایی در ذهن خود دارند و فقط به دنبال هنرمندانی برای اجرای آنها هستند.

معمولا هنرمندان بهای بیشتری برای آثار هنری سفارشی در نظر میگیرند چون این آثار دقیقا مطابق نظر و دیدگاه مشتری به طور اختصاصی برای آنها ایجاد میشود. برخی از هنرمندان با این روش پیشرفت میکنند در حالیکه برخی دیگر ممکن است از محدودیت هایی که برای خلاقیتشان ایجاد میشود رنج می برند.

فرض کنید که شما چند اثر هنری را تکمیل کرده اید و آن ها را به مشتریانتان تحویل داده اید. این روش میتواند یک شاخه سودآور برای کسب و کار هنری شما باشد. آن را در وبسایت یا رسانه های اجتماعی خود تبلیغ کنید تا مشتریان بیشتری جذب کنید.

برای پیشرفت و خلاقیت بیشتر شما به عنوان یک هنرمند ایجاد آثار هنری همچنان برای شما مهم است اما آثار سفارشی برای دیده شدن و درآمد بیشتر شما بسیار تاثیرگذار است.

3.آموزش هنر

برای کسب درآمد از مهارت های هنریتان، آموزش هنر از طریف دوره های آنلاین یا چنل یوتیوب روشی سودآور برای بالابردن مهارت و تجربه وانتقال آن به دیگران است.

آموزش هنر برای شما در این عرصه اعتبار ایجاد میکند و میتوانید با دیگران هنرمندان ارتباط پیدا کنید، مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و از این راه پول در بیاورید.

ایجاد یک چنل هنری در یوتیوب

یک موقعیت و ایده مناسب برای به اشتراک گذاشتن دانشتان پیدا کنید و فیلم گرفتن را شروع کنید. میتوانید یک پلی لیست از آموزش های هنری یوتیوبی ایجاد کنید و به هنرجویان مبتدی که میخواهند یک مهارت جدید یاد بگیرند، آن مهارت را قدم به قدم آموزش دهید.

کسب درآمد از یوتیوب وقتی به 1000 دنبال کننده و 4000 ساعت واچ تایم رسیدید حاصل می شود.

ایجاد دوره آموزش هنرآنلاین

خیلی از هنرمندان تصمیم می گیرند که دوره های آنلاینی ایجاد کنند و به افراد نقاشی، طراحی ، مجسمه سازی یا هر چیز دیگری که در آن مهارت دارند را آموزش دهند.

اگر چه به طور کلی یک دوره آنلاین باید یک مشکلی را برای مخاطبان هدفش حل کند، علاوه بر این باید ویژگی و ارزشی داشته باشد که دوره شما را از سایر دوره ها متمایز کند تا آن ها به سمت شما جذب شوند.

ایجاد یک دوره آنلاین زمان و تلاش زیادی می طلبد ولی در بلند مدت سودبخش و سودآور خواهد بود.

شما یک بار یک دوره آنلاین ایجاد می کنید، ان را در وبسایتتان برای فروش قرار می دهید و در شبکه های اجتماعیتان تبلیغ میکنید. این کار می تواند یک جریان درآمد غیرفعال مثمرثمر برای شما باشد.

4.کسب درآمد از هنر با فروش در نمایشگاه های هنری

یک نمایشگاه هنری اغلب با یک نمایشگاه تجاری مقایسه می شود، زیرا بسیاری از افراد همفکر را به یک مکان می آورد، حتی اگر در مراحل مختلف فرآیند خرید باشند.

به دلیل مسائل جمعیت شناسی، نمایشگاه های هنری یک استراتژِی مناسب برای فروش آثار هنری و کسب درآمد است. نمایشگاه های هنری یک فرصت مناسب برای شبکه سازی با سایر هنرمندان، صاحبان گالری ها و برگزار کنندگان نمایشگاه ها است.

کسب درآمد از هنر با حضور در نمایشگاه برای شناساندن خود

برنامه ریزی کنید که سالانه در 2 تا 3 نمایشگاه شرکت کنید تا هم بیشتر دیده شوید و هم پول بیشتری دربیاورید.

5.حضور در مسابقات هنری

برای هنرمندان تازه کار، مسابقات هنری یک روش بسیار خوب برای دیده شدن در جامعه هنرمندان است، در این مسابقات میتوانید اسم خود را سر زبان ها بیاندازید، سبک کاری خود را تبلیغ کنید و شروع به کسب درآمد از هنرتان نمایید.

با حضور در مسابقات و نمایشگاه های هنری شما میتوانید ارتباطات خوبی با سایر هنرمندان ایجاد کنید. هر چه بیشتر در رویدادها شرکت کنید، موقعیت های کاری بهتری ایجاد میکنید و استعداد هنری خودتان را بهبود میبخشید.

چالش های مسابقات هنری

مسابقات هنری میتوانند ناامید کننده هم باشند. وقتی هیچ وقت جایزه ای دریافت نکنید یا مورد تحسین قرار نگیرید ممکن است احساس کنید به عنوان یک هنرمند موفق نیستید. برخی هنرمندان بعد از شرکت در مسابقات هنری نیاز بیشتری به انگیزه برای پیشرفت و کسب درآمد مطلوب از هنر خواهند داشت.

6.صدور مجوز برای آثار هنریتان

با صدور مجوز برای آثار هنریتان میتوانید با تولیدکنندگان توافق کنید که در ازای مبالغی حق استفاده از چاپ و به کارگیری اثر هنری شما را روی محصولاتشان خواهند داشت.

به طور کلی صدور مجوز نمیتواند منبع درآمد چندان بزرگی برای هنرمندان باشد ولی میتواند یک منبع درآمد غیرفعال باشد و به هنرمند اجازه دهد که وقت بیشتر صرف تولید آثار سفارشی و اصل کند.

7. فروش آثار هنری چاپ شده

اگر به دنبال فروش آثار هنری چاپ شده هستید، تولید بر اساس تقاضا، کسب و کار هنری شما را با صرفه جویی در هزینه های اولیه ارتقا میدهد.

حالا ببنیم این کار چطور انجام می شود:

  1. شما آثار هنری خود را به فروشگاه آنلاین خود اضافه می کنید.
  2. مشتری اثر هنری شما را میخرد.
  3. سپس بر اساس تقاضا، هر سفارش را چاپ، تکمیل و ارسال می کنید.

این روش میتواند یک تجربه عالی برای مشتری باشد و همچنین زمان، هزینه و مدیریت موجودی شما را کنترل کند.

8. کسب درآمد از هنر با فروش آثار هنری دیجیتال

بسیاری از هنرمندن که نمیخواهند آثار هنری اصلی خود را بفروشند از طریق پلتفرم های مختلف اقدام به فروش نسخه دیجیتال آنها میکنند.

از یک پلتفرم آنلاین استفاده کنید

با استفاده از یک مارکت پلیس آنلاین مثل شاپیفای یا استی میتوانید آثار هنری خود را در معرض دید مخاطبان زیادی قرار دهید و از طریق فروش آنها سود خوبی کسب کنید.

فکرش را بکنید که میتوانید یک بار یک اثر خلق کنید و آن را بارها به مشتریان مختلف بفروشید. شاید این کار قیمت کمتری داشته باشد ولی زحمت کمتری هم دارد و وقت شما را برای تولید آثار بیشتر و بهتر و همچنین یادگیری بیشتر آزاد نگه می دارد.

9. چاپ روی محصولات مختلف

کسب درآمد از هنر با چاپ آثار روی محصولات مختلف

فروش اثر هنری به صورت چاپ روی محصولات مختلف میتواند درآمد خوب و مناسبی برای شما ایجاد کند. برای این کار میتوانید یک کارگاه کوچک تاسیس کنید و محصولات با طرح هنر خودتان را تولید کنید. تولید سفارشات را بر اساس تقاضای مشتری انجام دهید تا در ابتدای کار سرمایه زیادی لازم نداشته باشید. یا اینکه میتوانیم با یک تولیدی همکاری کنید. این روش به این صورت است که شما یک وبسایت ایجاد میکنید و یا در شبکه های اجتماعی محصولات خود را تبلیغ میکنید و بدون نیاز به داشتن هیچ ابزار و دستگاهی، چیزی که مشتری میخواهد با طرحی که خودش انتخاب کرده را به تولیدکننده سفارش می دهید. تولیدکننده محصول را بعد از چاپ برای شما یا مستقیما برای مشتریتان میفرستد. این گزینه یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد از هنرتان خواهد بود.

اگر هنرمند هستید و میخواهید از هنرتان کسب درآمد کنید، خوشحال میشویم که در این راه با شما همکاری کنیم. میتوانید در پیج اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعیتان تبلیغ کنید، سفارش بگیرید و کسب درآمد کنید.

ما میتوانیم طرح های شما را روی انواع محصولاتمان مانند لیوان، کوسن، تیشرت، قالیچه و… چاپ کنیم و برای مشتریانتان بفرستیم. علاوه بر اینکه ما محصولات را به قیمت همکاری برای شما فاکتور میکنیم، شما میتوانید محصولات را به قیمت خودتان بفروشید.

برای این مدل همکاری شرایط خوبی ایجاد کرده ایم،برای همکاری در این زمینه از طریق شماره تماس 09384095006 با تماس بگیرید.

مطالب بیشتر از وبلاگ...

برای دیدن لیست کامل محصولات ما به صفحه زیر بروید...

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ در بخش منوی موبایل مشخص کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود به سایت